עמלות פירעון מוקדם של המשכנתא

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

ייעוץ משכנתאות ריכוז הלוואות מיחזור משכנתא

שיתוף:

במשכנתא שלנו יש כמה סוגי עמלות, ניגע בעמלה שהיא לרוב הגדולה ביותר – עמלת היוון, שנקראת גם עמלת פירעון המשכנתא.

בעצם עמלת היוון, היא העמלה המפורסמת שעליה מדברים כשרוצים לפרוע את המשכנתא לפני תום התקופה. כשאתם לוקחים משכנתא מהבנק, אתם קונים את הכסף של הבנק במחיר מסויים, המחיר של הכסף שהבנק נותן לכם מתומחר דרך ריבית.

ברגע שאתם קונים את הכסף במחיר שהוא יחסית גבוה, ורוצים להחזיר את הכסף בתקופה בה הכסף שווה פחות – אז עליכם לשלם את ההפרש על כך לבנק. כידוע, שוק הריביות הוא שוק תנודתי, נניח שהיום הריבית הממוצעת בשוק היא 3%, זה ממש לא אומר שבעוד 3 חודשים זו תהיה הריבית הממוצעת.

במידה ולקחנו משכנתא בה הריבית הממוצעת בשוק הייתה 4% ואנחנו רוצים לפרוע את אחד ממסלולי הריבית הקבועה במשכנתא שלנו, כשממוצע הריביות בשוק הוא 3% (לאותו מספר שנים), נאלץ לשלם את ההפרש מכיוון שהכסף שלנו "נשחק" עם השנים והבנק לא מוכן לספוג את זה על עצמו.

אין ריבית אחת שהיא ממוצעת, יש מספר ריביות ממוצעות לכל תקופה, יש ריבית ממוצעת ל-10 שנים, 15 שנים, 20 שנים וכו'.

נניח ואתם רוצים לפרוע מסלול שנשארו לכם בו עוד 10 שנים של תשלומים, הבנק ילך למאגר הנתונים של בנק ישראל ויבדוק מהי הריבית הממוצעת בשוק לטווח של 10 שנים, יש הבדל בין ריבית ממוצעת ל-10 שנים לבין ריבית ממוצעת ל-20 שנים.

איך עורכים את החישוב?

בגדול – החישוב שלפניכם נותן תוצאה שהיא קרובה לחישוב המדויק, ישנם פרמטרים קטנים שמעוותים את החישוב, אבל זו הדרך הכי קרובה לחשב את עמלות ההיוון.

נניח ואנחנו רוצים לפרוע מסלול משכנתא קבועה לא צמודה (קל"צ) של 300,000 ₪ ונשארו במסלול הזה עוד 10 שנים והפרש הריביות הוא 1% באותו טווח שנים.

כעת מה שנעשה הוא להכפיל את יתרת המסלול (300,000 שקלים) בשנים שנותרו (10 שנים) ואת התוצאה נכפיל בהפרש הריביות 1%) – זה החישוב שנקבל:

1% * 10 * 300,000

בדוגמא שהבאתי לכם כאן, יש 30,000 ₪ עמלות פירעון מוקדם.

עוד נקודה שחשוב להבהיר – לקוחות שמשלמים מעל ל-3 שנים משכנתא, זכאים להנחה של 20%-30% בעמלות הפירעון מוקדם (אחוזי ההנחה הם תלויי ותק).

עמלות פירעון מוקדם מחושבות רק במסלולים הקבועים (לא כולל מסלול הזכאות – שהוא גם מסלול קבוע אבל אין עליו עמלות פירעון מוקדם) ובמסלול ריבית משתנה כל 5 שנים ומעלה. במסלול הפריים אין עמלות היוון כלל, מכיוון שהוא מסלול שמתעדכן 8 פעמים בשנה.

רצוי מאוד להודיע לבנק 10 ימים מראש לפני שמתכוונים לפרוע את הכסף, מכיוון שאם לא נודיע נהיה חשופים לשלם עמלת אי הודעה מראש שהיא 0.1% מסך הסכום שאנו מחזירים. כמו כן יש עמלות תפעוליות של הבנק ע"ס 60 ₪ לפעולה. ברגע שהחלטנו לפרוע את המשכנתא מוקדם.

צרו איתי קשר
לקוחות ממליצים
בועז.א.
בועז.א.
קרא עוד
ממליץ בחום !! היה לנו תיק דיי מורכב, דאג לנו להכל מקצה לקצה ונתן לנו תחושת ביטחון לאורך כל הדרך. לבסוף השיג לנו משכנתא מצויינת ללא פשרות. ומעל לכל תענוג לעבוד איתו!
מירי.ס.
מירי.ס.
קרא עוד
רוצה להודות על עבודה נפלאה ומדויקת שנעשתה, בתחילת הדרך הייתי סקפטית ופחדתי נורא להיכנס לזה אך ללא ספק יש כאן עבודה של מקצוען. ליווה אותנו משלב התכנון, הביצוע ולאחריו.. פשוט אלוף!! תודה על היחס החם, על הסבלנות הרבה ועל התחושה שפשוט אפשר לסמוך עליך שתעשה את עבודתך נאמנה. ממליצה בחום!
עמית.א.
עמית.א.
קרא עוד
פנינו למומנטו בשביל לקבל משכנתא שנייה. מהרגע הראשון הבנו שמדובר במקצוען אמיתי שמחפש דרכים יצירתיות בשביל להגיע למטרה שהגדרנו. לכל אורך התהליך דחף אותנו קדימה וגם כאשר נתקלנו בבעיות ביורוקרטיות במהלך לקיחת המשכנתא הוא מצא פתרונות שהביאו אותנו במהרה ליעד שרצינו להגיע. פשוט מקצוען אמיתי שבטוח נחזור לעבוד איתו בעתיד. ממליץ מכל הלב.

צור קשר לקבלת הצעה משתלמת במיוחד