אילו עלויות נוספות יש במשכנתא? 10 דברים שחייב לקחת בחשבון

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

ייעוץ משכנתאות ריכוז הלוואות מיחזור משכנתא

שיתוף:

כשאנחנו לוקחים משכנתא עלינו לקחת בחשבון שיהיו עלויות נוספות למשכנתא. אם אנחנו על גבול אחוזי המימון לדירה ראשונה למשל(75%), נהיה חייבים להשיג את ההפרש הנדרש על מנת לעמוד בכל התשלומים סביב המשכנתא.

הכנתי לכם רשימה של כל הדברים שתצטרכו לקחת בחשבון כשאתם לוקחים משכנתא:

  1. עמלת פתיחת תיק – זוהי עמלה שלוקח הבנק על פתיחת תיק משכנתא, עמלה זו היא 0.25% מסכום המשכנתא הנלקח, לדוגמא לקחנו מיליון ₪ משכנתא נצטרך לשלם 2,500 ₪ עמלה על פתיחת תיק. ראוי לציין שזה ניתן למיקוח מול הבנק ואפשר לשלם פחות (או לא לשלם בכלל במקרים מסוימים).
  2. שמאות – הבנק שולח שמאי מטעמו במטרה להעריך את שווי הנכס, עלות שמאי של הבנק היא סביב 750 ₪. ניתן לבצע שמאות מוקדמת עם שמאי מטעמכם שעובד גם עם הבנק, עלות שמאות פרטית היא סביב 2,000 ₪, אז לא בטוח שזה כדאי.
  3. תשריט בית משותף – יש להנפיק כחלק מתהליך השמאות בעלות של 33 ₪.
  4. רישום הערת אזהרה בטאבו – עלינו לרשום את הבנק בנסח הטאבו, זה יעלה 159 ₪.
  5. הוצאת נסח טאבו לאחר רישום – יש להוכיח לבנק שיש לו הערת אזהרה על הנכס, לכן נצטרך להוציא נסח טאבו לאחר הרישום בעלות של 59 ₪.
  6. אישור עירייה – יש להוציא מהעירייה אישור על כך שאין חובות ארנונה על הדירה בעלות של 80 ₪
  7. רשם משכונות – על מנת לרשום את הנכס ולמשכן אותו בבנק, יש לשלם 300 ₪ על התהליך.
  8. ייפוי כוח נוטריוני- מעניק לבנק את הזכות לבצע בשמכם שינויים ברישום הנכס, העלות היא 270 ₪.
  9. ייעוץ משכנתא – במידה ובחרתם שיועץ משכנתאות מנוסה ילווה אתכם בתהליך, העלויות נעות סביב 7,000 ₪ לליווי מלא.
  10. תיווך – במידה והיה מעורב מתווך בעסקה, העמלה המקובלת נעה בין 1.5%-2% משווי העסקה

אלה ההוצאות הנוספות שיהיו לכם בקניית הדירה, כמובן שניתן להוסיף גם הוצאות ריהוט במידה ואתם קונים, עיצוב פנים במידה ואתם עושים ועוד – אך כאן מדובר על העלויות הנוספות סביב המשכנתא בלבד.

אם אתם על גבול אחוזי המימון, חשוב מאוד לקחת בחשבון את ההוצאות האלו שלא תתחילו בתהליך של קניית דירה ותמצאו את עצמכם לקראת סוף התהליך מחפשים מאיפה להביא עוד כסף להשלמתו – בהצלחה!

צרו איתי קשר
לקוחות ממליצים
בועז.א.
בועז.א.
קרא עוד
ממליץ בחום !! היה לנו תיק דיי מורכב, דאג לנו להכל מקצה לקצה ונתן לנו תחושת ביטחון לאורך כל הדרך. לבסוף השיג לנו משכנתא מצויינת ללא פשרות. ומעל לכל תענוג לעבוד איתו!
מירי.ס.
מירי.ס.
קרא עוד
רוצה להודות על עבודה נפלאה ומדויקת שנעשתה, בתחילת הדרך הייתי סקפטית ופחדתי נורא להיכנס לזה אך ללא ספק יש כאן עבודה של מקצוען. ליווה אותנו משלב התכנון, הביצוע ולאחריו.. פשוט אלוף!! תודה על היחס החם, על הסבלנות הרבה ועל התחושה שפשוט אפשר לסמוך עליך שתעשה את עבודתך נאמנה. ממליצה בחום!
עמית.א.
עמית.א.
קרא עוד
פנינו למומנטו בשביל לקבל משכנתא שנייה. מהרגע הראשון הבנו שמדובר במקצוען אמיתי שמחפש דרכים יצירתיות בשביל להגיע למטרה שהגדרנו. לכל אורך התהליך דחף אותנו קדימה וגם כאשר נתקלנו בבעיות ביורוקרטיות במהלך לקיחת המשכנתא הוא מצא פתרונות שהביאו אותנו במהרה ליעד שרצינו להגיע. פשוט מקצוען אמיתי שבטוח נחזור לעבוד איתו בעתיד. ממליץ מכל הלב.

צור קשר לקבלת הצעה משתלמת במיוחד